Publicitat





PUBLICITAT 


CREACIÓ CAMPANYA PUBLICITÀRIA

IDEA
La nostra idea consisteix en la creació del següent producte: una crema corporal feta únicament de mel d'abelles. Hem escollit aquesta idea per tal de fer una crítica al sector publicitari, el qual ens intenta vendre qualsevol producte (que molts cops ja tenim a l'abast) a un preu molt més elevat que el del producte en sí. Per aquest motiu hem triat anunciar aquest producte, ja que la majoria de gent tenim mel a casa. 
  • Logo: per fer el logo hem utilitzat photoshop. Primer de tot vam buscar la estructura que ens agradaria que adoptés el nostre logo, i un cop això escollit, vam començar a fer cerca de la tipografia que més ens agradava. Aquestes són les proves que vam fer de tipografia:
Per les tipografies vam haver de descarregar-nos-en vàries per internet. Al principi les úniques fonts que trobavem eren de pagament, però finalment ens en vam sortir.
Prova 1


Prova 2

Prova 3
Després vam afegir-hi sota la marca amb lletra de pal i amb una tipografia diferent una frase que voliem que aparegués sota el nom de la marca. Vam fer-ne vàries proves.


Després vaig baixar-me una imatge d'una ploma i vam extreure-li el fons mitjançant photoshop (vam tenir una mica de feina) i ens en vam sortir finalment.


Resultat Final


SPOT PUBLICITARI
Storyboard
  • 2 plans natura + 2 plans model (corrent) + 1 pla model parant-se + 1 pla producte + 1 pla peus caminant + 1 pla agafant producte + 1 pla obrint el pot i tocant el producte + 1 pla aplicant-se el producte + 1 pla final zenital (?) model estirada amb el producte en mans + fons de bosc amb el producte i aparició de els títols específics
Per l'anunci, vam haver de treballar amb Photoshop, ja que voliem posar un fotomuntatge final a l'anunci audiovisual. Vam treballar amb màscares, i personalment, he après moltíssim amb aquest projecte a utilitzar Photoshop.
Aquest és el primer fotmuntatge que vam fer. Com s'aprecia, la foto del pot té una baixa qualitat, i a l'hora de retallar la imatge per exyreure-li el fons, no es percep neta, aixi que vam repetir-ho, i vam canviar la tipografia, el pot amb una imatge millor i més ben treballada, l'ombra que vam fer també era més elaborada, i vam eliminar el logo ja que vam decidir posar-lo al final del video, però sol i amb un fons blanc.





GRÀFIC


  • Per fer l'anunci gràfic ens hem inspirat en vàries campanyes que adjuntem a continuació. 
  • Marca: Nyoiga
  • Eslògan marca: Natural Beauty Care
  • Producte: Crema reparadora HoneyCrea
  • Eslògan producte: Per una pell tan suau com la mel

  • Els noms tant del producte, de l'eslògan i de la marca, des de principi ens van agradar molt, i va ser potser la part que ens va resultar més fàcil. 




Primerament, hem buscat anuncis gràfics a internet per poder fer-nos una idea del que haurem de fer. En el nostre cas, hem buscat anuncis de perfums, ja que el que volem anunciar volem que adopti un caire semblant al d'un producte com

aquest.

El primer que vam fer va ser fer proves dels cartells que ens agradaria crear. Vam plantejar dues opcions: una imatge del producte situada a un bosc, o el del producte a un bosc amb l'afegit de la model que sortirà a l'espot publicitari (video). També vam parlar sobre la tipografia utilitzada i de l'eslògan que voldriem utilitzar.
Vam acabar decantant-nos per crear l'anunci gràfic a partir de la imatge del producte envoltada de natura i llum càlida. Vam dissenyar el model d'anunci en forma d'esbós i en llàpis, i durant aquest procés vam decidir on situar el nom del producte, l'eslògan, i la marca general del producte específic que vam crear.

Posteriorment vam haver de triar el pot que utilitzariem per crear el nostre producte. Buscavem algo senzill però elegant, i alhora que semblés accessible per a tothom i atractiu. Per això és un pot transparent, de tapa transparent també. 
Diverses proves anuncis gràfics:



Vaig treballar a partir de capes, i he après a difuminar i enfosquir el fons d'una imatge. A més a més, vaig aprendre com aclarar una fotografia, i com canviar de color algunes parts de la imatge, com ara els ulls, els quals els vaig intentar aclarar una mica per tal que s'apreciessin més a la foto. 
Imatge Original
Imatge 1
Imatge original
Imatge 2

RÀDIO
  • Guió:
    Tens una pell seca i descuidada? Cansada de productes químics que et deixen la pell irritada?
    La nova crema reparadora HoneyCream és la solució.
    HoneyCream és una crema feta únicament amb mel d’abelles, que repara la teva pell recuperant aquella textura suau que tant t’agrada.
    HoneyCream és un producte 100% natural, sense additius químics que danyen la pell.
    Crema reparadora HoneyCream, per una pell tan suau com la mel.
    Nyoiga, Natural Beauty Care.

    Un cop fet això, hem grabat les diverses frases, i utilitzant Audacity  hem col·locat els audios de manera que hi hagués els espais suficients entre cada una de les frases i quedés bé. Després, hem editat la música per tal de que al principi aparegués progressivament, i canviat els volums dels diversos audios, fent que el text destaqués per sobre de la música. El resultat final és el següent:

  • Música: Divenire -  Ludovico Einaudi






ANÀLISI ANUNCI GRÀFIC 
Most. 7è Festival Internacional de Cinema del Vi i el Cava
                                    


  - Elements de la imatge que es destaquen
Les ampolles de vidre

-Enquadrament.
Horizontal

-Tipus de plans.
Pla sencer

-Situació dels elements.
Al centre de la imatge trobem un conjunt d'ampolles, a l'esquerra tenim dos quadrats blancs amb el logo de l'empresa i a la dreta esta situada l'informació necessaria sobre l'acte.


-Colors que hi destaquen
El blanc i el negre




-Eslògan.
no hi ha eslògan 

-Situació del text.
A la dreta del gràfic


-Logotip.
El logotip és un quadrat blanc amb la paraula Most en negreta.


-Significat que es deriva dels elements que s’observen.


-Relació entre imatge i text.


-A quin públic s’adreça l’anunci?
Podriem dir que l'anunci va ditigit a persones majors de 30 anys, al ser un anunci on es promociona alchol fa que una part de la població quedi exclosa directament. 

-Quins valors ens transmet?




EL LLENGUATGE DE LA PUBLICITAT


1.- Definició de publicitat.

És una activitat comunicativa encaminada a aconseguir uns objectius dintre de la comercialització, procés de posar un producte en venda utilitzant el màrqueting, tècnica de conèixer el mercat, i així mitjançant canals de difusió, difondre missatges de promoció del producte a comercialitzar.

2.- Tipus de publicitat (referencial, emocional i simbòlica).

PUBLICITAT REFERENCIAL: esplica les caracteristiques del producte, diu com és, com actua, i tracata d'oferir arguments objectius i raonats.
PUBLICITAT EMOCIONAL: es basa en els sentiments, a la relació amb altres persones i amb el món, intentant convencer als compradors que amb aquella marca es sentiran més estimats i feliços.
PUBLICITAT SIMBÓLICA: tracta d'aplicar a la marca un significat concret que la faci representativa dels nostres desitjos.  

3.- Diferències entre publicitat i propaganda.

La propaganda és un recurs que promociona un determinat producte amb la finalitat que els consumidors acabin desitjant-lo i comprant-lo, en canvi, la propaganda és un recurs que utilitza la imatge i la sugestió amb la finalitat de difondre una doctrina, idea o misatge que intenta influir en ka decisió o manera de pensar dels receptor.



4.- Funcionament de la publicitat (Fòrmula AIDA: Atenció/Interès/Desig/Acció).

  • Atenció: atrau l'atenció cap al missatge.
  • Interés: suscita l'interés cap al producte o servei.
  • Desitg: desperta el desitg d'adquirir-lo, utilitzar-lo o posseir-lo.
  • Acció: provoca l'acció de comprar-lo, l'adquisició.



5.- Parts d’un anunci gràfic (Headline/Bodycopy/Visual/Payoff).

Headline: Títol. Gairebé sempre està a la part superior o al mig del cartell per que l'espectador sigui lo primer que vegi. Els títols han de ser directes i fer que l'espectador tingui ganes de seguir llegint la resta del cartell.
Bodycopy: Text. Sol estar escrit amb una lletra més petita que el títol i dóna una informació més extensa, detallada i aclaridora del producte.
Visual: Imatge. Les imatges solen ser del producte en si o de gent utilitzant-lo, serveixen per captar l'atenció del espectador. La imatge és la peça més important de molts cartells.
Payoff: Eslògan. Frase amb l'objectiu de que sigui recordada i que tingui algún tipus de gràcia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

COL·LECCIÓ 1 - FLORS - Enquadrament: vertical - Fora de camp: un carrer amb tot de gent caminant cap a la mateixa direcció...